ی. مه 19th, 2024

شیر پروانه ای 10 اینچ convalve گروه صنعتی ناین مشاوره تخصصی به همراه فروش و خدمات | کسری ساران

سرعت باز و بسته کردن شیر به وسیله نیروی برقی نسبت به مدل های دستی بیشتر است. از جمله مهم ترین مزیت های حائز اهمیت شیر پروانه ای پلیمری، قیمت مناسب و مقرون به صرفه این محصول می باشد. هزینه تعمیر و نگهداری شیر پروانه ای نیز کاملاً توجیه اقتصادی دارد. ناگفته نماند که این مدل شیر صنعتی در مقایسه با دیگر ولوها، به مراتب فضای کمتری را اشغال می نماید. وزن سبک و مناسب این محصول، قابلیت جابجایی و حمل آن را به راحتی فراهم ساخته است. از دیگر مزیت های قابل توجه و حائز اهمیت شیر پروانه ای پلیمری می توان به عملکرد سریع آن، اشاره کرد.

  • این نوع از شیر ها علاوه بر شرایطی که در شیر پروانه ای های دبل آفست وجود دارد دارای یک محور دیگر در هنگام چرخش هستند.
  • همچنین انتخاب نوع و مدل آن به نوع سیال عبور کننده از آن بستگی دارد.
  • با فشار دادن قسمت متحرک و هدایت آن به سمت قسمت ثابت، بخش مسدود کننده در  شیر پروانه ای استیل به اندازه 90 درجه می چرخد و شیر باز می شود.
  • هنگامی که از شیر پروانه‌ای برای کنترل سریع جریان استفاده می­‌شود، باید در قسمت پایین دست شیر طول مناسبی از لوله در نظر گرفته شود تا جریان متلاطم پیش از تغییر مسیر فرصت آرام شدن داشته باشد.
  • استفاده از شیرآلات پروانه ای ویفری فولادی در صنایع مختلف بسیار رایج است.
  بهترین اسباب بازی های دخترانه بررسی 11 اسباب بازی برتر مشاور کالا

یکی از آن ها شیر پروانه ای گیربکسی یا شیر پروانه ای گیربکس دار است. در این مقاله از پیکاتک به معرفی شیر پروانه ای گیربکسی می پردازیم تا با این نوع شیرآلات پروانه ای بیشتر آشنا شوید. شیر پروانه یا همان باتر فلای ولو Butterfly Valve برند اینسترومیت InstruMate محصول با کیفیت بالا می باشد . این شیر پروانه ای اینسترومیت از سایز 1/2 1 الی 10 اینچ به صورت ویفری تولید و قابل ارائه می باشد . متریال بدنه شیر پروانه ای اینسترومیت از چدن نشکن ” چدن داکتیل ” GGG40 می باشد .

بهینه سازی تهویه مطبوع با استفاده از سیستم های کنترلی تدریجی و روشن/خاموش

شیر پروانه ای پلیمری نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به منظور قطع و وصل جریان و فشار سیال، از بهترین گزینه ها و راهکارها تلقی می شود. نحوه عملکرد و مکانیزم شیر پروانه ای به این صورت است که برای باز و بسته کردن این مدل ولو صنعتی می توان با چرخش صحیح زاویه ای دسته یا اهرم ولو، این فرآیند را به نحو مطلوب انجام داد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که شیر پروانه ای پلیمری، به علت هزینه های پایین و مقرون به صرفه تعمیر و نگهداری، نظر بسیاری از صنایع مختلف را به خود معطوف ساخته است. شیرهای پروانه ای به سبب چرخش نود درجه ای و منتقل کردن شیر از حالت بسته به باز، در زمره ولوهای صنعتی راحت و در عین حال سریع العمل به شمار می آیند.

اجزای شیر پروانه ای

برای بلند کردن شیرهای بزرگ و سنگین باید از طنابهای مناسب و از محل تعبیه شده برای قلاب شیر یا از محلهای در نظر گرفته شده روی شاسی جعبه آن که توسط کارخانه سازنده به همین منظور تعبیه نموده است، استفاده نمود. به هیچ وجه نباید شیر از قسمتهایی نظیر فلکه، محور یا سوراخهای فلنجها بلند شود. قبل از بلند کردن شیر پروانه ای باید از متعادل بودن شیر مطمئن بوده و از پرتاب شیر به روی زمین جداً خودداری شود. برای شیرهای با قطر کوچکتر از DN300 و شیرهایی که دارای قلاب مخصوص جابجایی شیر نیستند، می توان با عبور قلاب از محل سوراخ فلنج جابجایی را انجام داد.

  خرید اسباب بازی های مخصوص پسرانه

شیر پروانه ای ویفری اهرمی PN16

شیر پروانه‌ای طبق استاندارد API,DIN از نظر نوع اتصال به انواع زیر دسته بندی می شود. شیر پروانه ای گیربکسی از سایز کوچک تا بزرگ (۸ تا ۸۸ اینچ) در بازار عرضه می شود که با نصب گیربکس بر روی آن ها، انتقال نیرو با چرخ دنده های حلزونی به دیسک انجام می شود. این نوع شیر به علت داشتن کارایی بالا از پرمصرف ترین شیرها در صنایع مختلف است. شیر پروانه ای های افست صفر دارای نشیمنگاه های نرم ارتجاعی هستند زیرا به انعطاف پذیری و تغییر شکل صندلی نرم در حین آب بندی بستگی دارند. این باعث می شود که لبه های دیسک روی صندلی بلغزند که در حین کار بین آنها اصطکاک کامل ایجاد می شود.

By fdhkj